Rabu, 15 Ogos 2012

Welcome sayang ! Nur Damia Maisarah




Welcome to our big family ~
ucapan di tujukan pada my little nephew ,
Tahniah my sis , dah bergelar ibu...
tahniah mama , dah bergelar tok ma ..
dan tak lupa
tahniah mak tok dan tok yah , dah ade generasi baru.. cicit mu..
Heee ~

13.08.2012 (isnin) ,
lahir lah seorang bayi perempuan ..
selamat melihat dunia yang fana ni sayang..
kecil , putih , berlesung pipit , suara yang lantang...
itu la cicit baru kepada mak tok dan tok yah..
cicit pertama bagi keluarga mama (penang)
dan
cicit kedua bagi keluarga arwah abah (n9)

Alhamdulillah selamat semuanya...
kakak saya sihat..baby pun sehat..
jap2 ~
Saya dah jadi mak cik la !!
Oh ! Mak lang adalah gelarannye..
ok , saya ade anak buah dah..

Sahur tadi ma ajak basuh uri ,
uri ? ape tu uri ?
*buat2 xthu kunun*

Uri adalah organ yang
terdapat didalam rahim wanita hamil
dan
bertanggungjawab membawa oksigen
dan nutrisi daripada ibu kepada bayinya .

Ma cakap macam paru paru lembu tu je ,
serius saya tak leh tengok dekat2
tengok dari jauh je..
basuh gune asam limau , hilangkan hanyir
kalau tak nanti kena makan dengan haiwan.

Lepas basuh bersih2 , abang ipar saya menggali lubang
maka tanam la uri tadi tu..
satu pengalaman yang saya dapat :))

Tugas saya lepas ni kena jaga kakak yang dalam pantang ,
Alhamdulillah saya sudah biase jaga ..
dulu jaga mak cik dalam pantang..
best , sebab dapat tengok baby tu membesar ..
dapat tengok macam mana nak mandi dia , bagi susu kt dia..
ape orang melayu kate
"Practice make perfect"
Wahahahhaha :DD

Mane tahu lepas2 ni kan kan kan ~
heehehe..
Berangan !

Welcome sayang ,
jadi anak yang solehah tau ,
yang bijak ,
yang petah berbicara ,
yang mudah mengingati ,
yang lembut hatinya ,
AMIN~



~WE WILL LOVE YOU~

*SEKIAN*


Tiada ulasan:

Catat Ulasan