Sabtu, 18 Ogos 2012

Selamat Hari Raya Aidilfitri 1433H ~





Dam ! Dam ! Dum ~ Bunyi mercun ..
Suara takbir berkumandang sudah itu menandakan akan berakhirnya
bulan Ramadhan..
muncul pula bulan Syawal..

Kalau bulan ramadan budak2 la paling liat sekali
nk puasa ,
tapi kalau bulan Syawal ( hari raya) ,
budak2 la paling happy tak terkata..
Al maklum la dapat duit raya..
dapat berjalan2 ~
Alahai seronoknye jadi budak2..

Bile dh besar ni ,
seronok tu ade jugaklah ,
cume nye tak seseronok budak2.
Paling yang memenatkan kene masak..
macam2 jenis lauk , biskut , dll ~

Tahun ni , seperti selalu
rendang ayam & daging , kuah kacang , nasi impit , ketupat palas , ketupat sate..
tapi tahun ni ade laksa , my hand made ~ wah ! kelaas ko jah !!
hahahah =D
baru perasan biskut tak buat , hehehe..
satu biskut pun tak buat..
jadi beli je la..
kerepek , marukku ,biskut yg simple2 je..

Raya kali ni , ade kehadiran ahli keluarga baru..
Kakak saya telah melahirkan seorang bayi,
jadi die tak dapat kemana2..
makne nye saya la tukang pandu kereta...
ini la hikmahnya knp ma desak suruh buat lesen...
hehehe =D

Walaupun kite gembira beraya , jangan lupa pada yang tiada..
yang memerlukan .
Mungkin bagi kite , kite happy..jalan sane sini..
tapi ada insan lain yang baru kehilangan keluarga ,
saya turut simpati pada sesiapa yang kehilangan keluarga.
Moga roh beliau ditempatkn dikalangan orang2 yang beriman..
Ameenn ~

Sebut pasal baju raya ,
tengok adik beradik saya dah dapatkan baju raya ,
tapi saya masih mengosok baju yang lama..
bukan tak mampu , jauh sekali tak mahu menyambut raya
tapi
saya tidak mahu membazir , saya pakai yang lama sebab baju tu jarang di gunakan..
rasanya baru sekali guna..
jadi tak salah kn kalau pakai yang lama :)

Sempena raya esok hari ,
saya Cik Ain Rosman ~
ingin memohon sejuta kemaafan
ade tersalah langkah , tersilap kata bicara..
harap dimaafkan..
sesungguhnya saya insan yang hina..
SELAMAT HARI RAYA !!!!!



Pasti akan rindu bulan Ramadhan ~

*SEKIAN*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan