Rabu, 26 September 2012

Pengalaman baru yang tak oke


Hai ! 
Miss gile nak menaip...
Al maklum la sejak ade 'orang baru' agak sukar nak berjaga malam
untuk update baru.. 
baby sitter la kate kan...
hehehehe :DD
Pejam celik pejam tak celik celik
dah 6 bulan saya ada lesen kereta ,
kesana kemari saya dah redah..
Alhamdulillah sedikit sebanyak dapat berbakti untuk mama
dan adik beradik bukan setakat di rumah je ~
Alhamdulillah..
Adik selalu tanya macam ni..
Adik : Best ke bawak kete ?
Saya : Best kalau kau ade duit , best kalau jalan tak jem , best kalau kau tahu jalan .

Adik : Kenapa pulak?

Saya : Kalau kau ade duit , kau jalan la jauh mane pun minyak kau takyah fikir la nak kene isi kan , kalau jem mood nak bawak kete tu pun hilang , kalau kau tahu jalan tak de la nanti kau salah masuk lorong.. bawak kete bukan macam bawak moto..kalau tak de U- turn , terus la jalan ok..
hahahaah :DD


Adik : Betul gak !


Saya : Kadang2 kita dah rasa kite bawak kete dah betul , tapi di sebabkan kesilapan orang lain kite jadi mangsa . 


Adik : Errrm..~


Cakap pasal kesilapan orang lain , teringat exsident yang first time jadi walaupun sikit..
tapi itu la perkara yang ajar saya untuk kuat , jangan putus asa..
sebab tahap keberaniaan saya dah jatuh.
Kat kereta ade side mirror kiri dan kanan , 
ade cermin tengah ,
mak selalu cakap nak reverse slow..tengok cermin..
itu la yang saya buat selalu..
tapi ape jadi hari tu...
orang yang nak reverse tu agaknye tak tengok cermin kot..
Hari hujan , jalan sempit..
dengan hati2 saya lalu situ dengan harapan tak bergesel..
tapi mase slow tu dengan tak di sangka2
Dum! Kreekk!
Ya Allah ! buta ke kak ?!
saya keluar kete tengok kerete dah kemek sikit dan calar..
yang langgar tu perempuan , jadi die diam la sebab mmg salah die...
die cakap 
hantar kedai , nanti resit bagi akak , 
akak kelim balik duit..
Nasib baik rumah die tak jauh dari rumah saya
saya pun kenal ayah die dan adik beradik die..
Nak cakap salah sape? saya?
Em... 
tapi tak boleh salahkan akak tu 1OO% , 
die mungkin tak nampak , dengan kereta block pandangan die..
hujan lagi..


Kes ni di sifatkan sebagai : TAK SENGAJA ~
tak teruk pun...tapi pintu kereta tak leh bukak dari luar..
so , pada yang membaca ni . Fikir2 la macam mana kemek tu.
Saya harus kuat untuk memandu lagi , 
Ikhlas kan diri untuk membantu..
InsyaAllah selamat..


Itu sedikit pengalaman pertama saya untuk kereta..
Dulu motor.. kemek eksos moto sebab kene langgar jugak...
kesan tu still ade sampai hari ni..
Respond keluarga bila dapat tahu 
terkejut la.. akak n abg ipar cakap sikit je..
mama cakap teruk..
atok n nenek cakap biase la tu kalau bawak kete..
so , ade semangat sikit untuk tenang..
before tu menangis tak henti2.
sampai hamba Allah tu panggil 
' Nur Ain , sudah... tak ade ape2 , jangan nangis ok '
Die panggil name yang hanya keluarga panggil..hehehe
mase tu nangis berhenti serta merta..
hampeh !


Kereta dah masuk wad.. 
insyaAllah harap sempurna kembali walaupun akan ada sikit perubahan..
:)


NOTE : Sebelum buat apa , baca doa. mudah mudahan Allah lindungi kita.. Ameen :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan