Jumaat, 10 Februari 2012

Mudahnya Cinta itu dilafazkan..




Tajuk ape pulak kali ni ?
mcm serius je bunyi =="
Yup ! Soal cinta i sgt2 serius ~
kenape pulak saya nk cerita love story ni?
ermmm ~
bermula la cerita.

Alhamdulillah sehingga ke hari ini
saya diberi peluang untuk bernafas dibumi Allah~
7 tahun saya pelajari makna sebenar CINTA
bukan tak pernah kecewa , sakit hti marah ,
semua perasaan tu saya lalui..
saya terima dengan hati yang kuat.

Kecewa itu datang dn pergi ,
tapi ,
saya cume terime itu satu ujian buat saya.
makin dewasa makin saya faham apa itu cinta ,
kalau dulu mudahnya saya terima ,
tapi kali ini~
:)

Kenapa cinta itu terlalu mudah diluahkan dgn kata2 ?
sedangkan cinta itu sukar dilafazkan ..
kenapa cinta itu senang pergi ?
sedangkan cinta itu sukar diterima?
Oh ~ Manusia ~
Kenapa mudah melukakan hati manusia??
terlalu terdesak untuk bercinta hinggakan melukakan hti
orang lain?
KEJAM !!

Kan orang kate cinta itu subjektif ,
bukan mudah untuk diluahkan ,
tapi kenapa hati mudah kecewa kerana cinta??
Cinta itu kejam ke?
Cinta itu tak kejam , cuma manusia yang ta pandai menilai ~
(skrip filem Ombak Rindu)

Tanpa cinta ,
manusia tidak berkembang ~
Cinta nabi Adam dan Hawa,
bagaimana nabi adam a.s kesunyian
Allah ciptakan hawa untuk hilangkan kesunyian dihati adam :)
indahnya cinta kalau bersulamkan kasih sayang.

Tapi sekarang cinta itu ibarat tiada makna
mudahnya dilafazkan dn ditinggalkan ~
Cinta~

Hati ini cukup untuk bercinta ,
tak mahu hati ini di sakiti ,
tak mahu hati ini dilukai ,
sayangnya pada hati kerana hati ini mudah hancur.
Allah hanya beri satu hati ,
maka pelihara lah ia..
jangan sampai terluka ~
Hargailah hati kamu..


*Akan ku kunci hatiku,hanya jodoh ku yang
berjaya membukanya*


Tiada ulasan:

Catat Ulasan