Isnin, 2 April 2012

Biarlah ia berkekalan..





Malam makin menyusur ke pagi..
makin lame makin sunyi..
semua agknye dah tido...
dibuai mimpi indah dan lena...
selamat berlayar ke alam mimpi semua....

Ketika saat ini , 
hati terdetik .. ingin sekali bertanya pada semua yang ku kenali..
kalau diberi kekuatan , pasti pelbagai persoalan akn di ajukan..
tidak cukup sempurnakan diriku untuk bergelar seorang kawan..??
jawab.. sejujurnye jawab..
bukak mulut , dan jawab..
bagi aku puas dgn pelbagai jawapan..

Aku tak kaya... 
tapi aku kaya dengan budi bahasa..
Aku tak pandai..
tapi aku tak bodoh , dan aku boleh belajar..
Aku tak cantik ..
tapi aku selalu usaha untuk cantik di mata Allah..
Aku tiada apa yang utk dibangga kan..
tapi aku tahu aku punya kelebihan..

Belum cukup utk kekal mnjadi seorang kawan agaknya..
Tiap kali datang.. 
Aku pasti dan yakin itu adalah cabaran..
cabaran utk aku terima setiap kepergiaan,,
adat la kan.. setiap yang dtg tu pasti akan pergi..
begitu la ajal..setiap yang hidup pasti akan mati..

Celoteh nye , gelak tawa diawal perkenalan..
pasti ku akan rindukan selalu...
makin berubah dari seorang yg berminat untuk mengenali 
kepada seorang yg tidak ingin trus mengenali..
mengapa? ada silap kah?
Aku minta maaf ~

Dimana silap itu? beritahu ku !
Agar aku tahu aku punya serba serbi kekurangan..
Tak mengapalah...
sungguh aku tak pernah paksa untuk kamu terus mencari aku..
:)

Berkata tentang hamba Allah ni..
Ah ~ tak perlu aku mention namenye ,
tak perlu aku banggakan dirinya , 
tapi , aku tahu die yg dikatakan KAWAN.
Sanggup bersusah demi seorang kawan yg dlm kesusahan..
selalu ada saat kwn nya dlm kesedihan , 
marah itu tanda amik berat..
kagum itu tanda menghargai...
syg itu tanda melindung..

Tidak sekali pandang pada kekurangan kawan die..
katanye itu tak penting..
Tidak sekali mengabaikan kawan die..
katanye kawan itu macam langit dan bumi..
saling memerlukan..
Ade hujan , ribut petir... lepas tu wujunya matahari..
kadang kala ade pelangi..
bintang dan bulan..
itu la kawan.. 
Bergaduh mcm mane pun , pasti kembali tersenyum..

Andai die pergi ~
Aku akur dengan ketentuan..
siapa aku untuk menjadi terbaik~
Andai die pergi ~
Aku redha.. walau sesingkat pertemuan
itu telah mengajar aku ..
Andai die pergi ~
aku kirimkan doa buatnya..
Andai die pergi ~
Tuhan tolong ringankan bebanan die..

Aku sayang kau !
Sebab kau selalu buat aku matang ..
Aku sayang kau !
sebab kau byk ajar aku..
Aku sayang kau !
sebab kau selalu ingtkan aku bile aku tak sehat..
Aku sayang kau !
sebab kau sanggup susah sebab aku.
Baru kini aku tahu siapa kawan..

Walaupun aku tahu 'siapa' kau sebenarnye..
bukan aku mintak..
pernah aku menjauhkn utk berkawan dgn kau..
Kuasa Allah..
jauh mane aku berlari...
pasti kau ekori...
Aku terime kau sebagai kawan sebab aku tahu..
kau nak aku jadi telinga utk kau kn..
jadi mulut untuk fikiran buntu kau kn..
Aku la pakar kaunseling yang kau cari tu..
kalau kau perlu aku untuk berbicara..
InsyaAllah aku mampu..

Aku sayang kau ,
Aku sayang mimi , 
Aku sayang family aku , 
Aku sayang semuanya....

Untuk membenci itu tidak..
jauh sekali untuk membuang..
pergi la kawan2 ku..
jika aku tak layak untuk kamu...
Moga2 ade yang lebih sempurna kamu akan jumpa..
InsyaAllah ~

TERIMA KASIH SAHABAT .

NOTE :
* Saya sayang mimi , sebab die la sahabat yang ingat kan saya tentang dunia*
*Saya sayang family saya , saya mereka yang saya ade *




~ SEKIAN ~



Tiada ulasan:

Catat Ulasan