Rabu, 9 Januari 2013

Untuk kau Amir !




Rasanya dari hari tu lagi nak update blog pasal ni ..
memandangkan hamba Allah sorang ni dah tak ade FB..
Die cume dapat tahu melalui blog je , so kt sini aku reply ok.

Pagi rabu minggu lalu , memang tergerak hati nak online.
Lame tak online pagi2 sejak busy ni.
Masa tu pulak free , rasanya dapat la online kejap dalam 1/2 jam..

Agak terkejut bile bukak inbox , ade msj dari hamba allah ni..
panjang pulak tu...
mesti karangan die kt sekolah dulu tak panjang macam tu kan..
hahahahha.. :DD

Setelah meneliti bait-bait ayat dalam karangan tu..
ini yang aku boleh balas :

UNTUK KAU ADIK ANGKAT AKU :
 ~ AMIER IDLAN ~

" Wa'alikumsalam.. Aku dah lama maafkan.. Lumrah bagi setiap perhubungan tu kalau terasa hati.. apentah lagi kite yang kenal hanya dari FB sahaja.. Bagi aku itu cara kau,kau berkasar itu cara kau..
aku lagi kasar.. cumenye aku kawal sebab aku dilahirkan sebagai perempuan..
aku dah lali dah aku nak terasa-terasa dgn ayat kau lah.. hehehehehe :))

InsyaAllah , doakan persahabatan aku dengan mimi berkekalan..
Aku happy kenal mimi , lepas kenal mimi.. kenal kau pulak..
dari situ macam-macam perangai aku kenal..

Mungkin kau boleh kate kau tak mampu dengan mimi , tapi kau tak 
sepatutnye cakap kau tak layak.. Lain la kalau kau tu tikus lepas tu nak kawin dengan mimi..
memang la boleh kate tak layak... Kikikiki >.<
Kite tak tahu apa yang Allah dah aturkan buat kita..
siapa tahu jodoh kau dengan mimi..
JODOH tu kan MISTERI ~
aku nampak kau bersungguh , tapi itu pada aku..
bukan pada mimi.

Terima kasih la doa kan aku dapat jodoh cepat.. hehehheehe..
aku sendiri tak harap aku dapat jodoh cepat..
cume harapan aku.. biarlah jodoh aku tu ..
datangnya dari pilihanNYA.
Amenn :)

Amir ~ Kadang2 kite perlu sembunyikan seketika perwatakan kita..
sebab tak semua orang nak tahu kisah sedih kite..
dan
tak semua orang nak tahu kisah gembira kite..
apa yang pasti kite haruslah sentiasa redha dengan ketentuan illahi.
Tak perlu nak hidup dalam kegelapan yang akan sentiasa buat kau merudum.. 
buat kau sentiasa sedih.

Aku akan sentiasa jaga die.. jangan risau ok..
memang rindu pun kat kau.. 
rindu nak gaduh dengan kau.. 
tapi kau dah tak ade FB..
Aku tak tahu kenapa dan apa yang bermain di fikiran kau.
Tapi ape2 pun aku harap kau sentiasa sihat , senyum adalah senjata bagi mengubat hati sendiri,
jangan di kenang perkara yang lepas sampai menjejaskan diri dan fikiran kau .
Aku doa yang terbaik untuk diri kau.

Aku memang chubby pun..
chubby tu comel kan...
tak di nafikan lagi.. hehehehehe..
jage diri kau , kesihatan kau , 
jangan mengeluh , jangan merungut.. 
sesungguhnya jalan hidup ni telah di atur..

Mase bace msj kau , jujur la aku menangis !
Sedeeyy !
heeeee ~ "

Semoga dia sentiasa tabah dalam menjalani kehidupan seharian..
Amen ~

NOTE : Kalau rajin update la blog ok..





3 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam