Khamis, 8 Mac 2012

Novel : Suami yang ku benci = Superb!




~ suami yang ku benci~

Novel yang ke berapa ntah saya bace ,
pinjam je dari makcik tu..nak beli??
Errrmm....tak kot...
hehehe..
Novel yang bermuka surat 544 tuuu....
saya bace hanya 3 hari????
See! sah dah angau dengan novel tu...

Mule2 tgk cover novel tu mcm tak menarik..
gambar burger berbentuk hati yang retak...?
tak menarik...
tapi bile dah mule bace..
serius nk bagitahu ni...
don't jugde book by this cover la Ain..
banyak2 novel..novel ni paling2 best..
walaupun cover dia kurang sket..

"Seorang penjual burger yang bernama Uwais Ukasyah ,
yang dinikah kan dengan Hannah Maryam seorang CEO.
Dia bencikan lelaki itu kerana bagi dia s'orang penjual burger
tidak layak memilikinya sebagai seorang isteri.
Kalau tak kerana tunang nya Tengku Muiz yang memalukan nya
kerana di tangkap khalwat dgn budak sekolah..
dia mengkin tak menjadi isteri penjual burger itu.

Hannah Maryam secantik wajahnya , tapi sayang..
cantik pada wajah je , tpi tak pada hati.
Kebencian yang melampau , egonya terlalu tinggi!
Tapi kuasa Allah , tidak ada seorang mampu menidakkannya..
Satu perasaan yang dia tidak pernah rasa sebelum ni
hadir..
Dia mencintai orang kampung itu dalam diam
tanpa dia sedar..

Kesabaran Uwais Ukasyah, ketampanan beliau,
keimanan pada sifat dia telah menarik hati Hannah Maryam
yang bersifat agak kebaratan itu..
Kali pertama dia terpegun , ketika Uwais kelaungkan azan.."





Nak tahu selebihnya...
beli la novel..
Serius jalan cerita yang sempoi ,
ayat yang agak gile2,
buat saya leka membaca..
dan tergelak sorang2..
patut la cover die gambar burger..hehehe

Tapi kenapa kalau novel ,
watak2 tu mesti hensem , cantik ,
muke mix2...tak de yang biase2 je?
kalau saya nak jadi watak mcm dalam novel boleh ke?
*cantik ke??*
mix ke?
hehehehe~

Teringin nak suami macam Uwais Ukasyah tu..
Boleh jadi imam untuk saya dan anak2 ,
buat saya ketawa ,
sabar mendidik saya ,
jujur ,
romantik...hehehe
dan ta lupa pandai main gitar !! hihihi..
dalam novel tu Uwais Ukasyah pandai main gitar..
heheh~
*berangan tak habis2*

Tapi , Nobody perfect kan..
siapa pun yang Allah kurnia kan untuk saya didunia
dan diakhirat..
saya terima diri dia seadanya..
dan dia perfect dimata dan hati saya :))
InsyaAllah..
Dia untuk saya :))
*walaupun tak tahu siapa*
Weee~~


Rase mcm nak buat novel la pulak..
hehe.
Anyway~
Novel ni memang la superb!
Terbaek dari pengarang..

*SEKIAN*




Tiada ulasan:

Catat Ulasan